4 Ramadhan1431H~14ogos2010



4 Ramdhan 1431 H :alhamdulillah...genap 20+3.....:) masih dipanjang umur utk menikmati Ramadhan mubarak...semoga dirahmati Allah selalu...syukran buat...., sahabat2 semua..akak2..adik2 atas ucapan dan doa...moga dalam limpah kurniaNya....insyaAllah..

syukran...tq..jazakillahukhairan kathira atas doa yang tidak putus dari kalian...

doa kalian agar dipanjang umur~dimurahkan rezaki~dan dipermudahkan segala-galanya~

Buat ma dan abah....,tiada yg lebih indah dari mengetahui diriku adalah milik kalian..darah yg mengalir dalam tubuh along adalah dari kalian..tiada ucapan penghargaan mahupun hadiah yg setanding utk diberikan namun doa untuk ma dan abah..along kirimkan..setiap pesanan yg diberikan akan sentisa menjadi bekal menjalani hidup ini..moga keluarga yg dibina menjadi hadiah yg paling berharga buat kita semua..amin..insyaAllah
saat ini....ku merenung sejenak.....

"Bertambah usia, bererti berkurang jangka hidup di dunia."

melewati tarikh lahir dengn mengingati kematian yg semakin hampir..sangat-sangat hampir…

Ulang tahun kelahiran. sinonimnya,BerTambah tahun….

Apapun namanya, apapun makna asalnya,…

letaknya tetaplah sangat dekat dengan awal kelahiran dan akhir kematian…maksudnya kita kembali kepada pencipta..(awal kelahiran dr pencipta,akhirnya kembali kpdNYA)


Sebuah hadis Nabi s.a.w yang diriwayatkan oleh Abdullah bin Abbas r.a, bahwa Rasulullah s.a.w bersabda yang maksudnya :

" Bahawa malaikat maut meperhatikan wajah manusia di muka bumi ini 70 kali dalam sehari. Ketika Izrail datang merenung wajah seseorang, didapati orang itu ada yang gelak-ketawa. Maka berkata Izrail : Alangkah hairannya aku melihat orang ini, sedangkan aku diutus oleh Allah Taala untuk mencabut nyawanya, tetapi dia masih berhura-hura dan bergelak-tawa."
(sumber:i luv islam)

0 comments: